.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دادستان کل کشور: تجاوز به حریم جنگل در «زیارت» گرگان تاسف‌بار است
دادستان کل کشور گفت: یکی از اعتراضات و گلایه‌های مهم دستگاه قضایی در بسیاری از شهر‌ها که سبب آسیب جدی در جامعه شده، ساخت‌وساز غیرمجاز و عدم توجه شهرداری‌ها به آن است.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: یکی از وظایف مهم بین دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی به عنوان وظیفه مشترک، صیانت و حفاظت از حقوق عامه است که در قانون اساسی تکالیف و وظایف آن تسریع شده، اما در واقع و در میدان اجرا به آن توجه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال تجاوز به منابع ملی یکی از مصادیق حقوق عامه بوده که فقط وظیفه دستگاه قضایی نیست و باید دیگر دستگاه‌های اجرایی مانند جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و ... ورود کرده و با همکاری و تعامل بین بخشی از حقوق عامه مردم حفاظت و صیانت کنند.

دادستان کل کشور یکی از گلایه‌های اصلی دستگاه قضایی در شهر‌ها را ساخت‌وساز غیرمجاز برشمرد و گفت: یکی از گلایه‌های جدی ما در حوزه شهر‌ها که سبب آسیب جدی به جامعه شده ساخت‌وساز‌های غیرمجاز بدون توجه شهرداری‌ها به این امر است، در شهر‌های مختلف بسیار مشاهده می‌شود که بدون مجوز و اخذ پروانه بنا احداث و یا توسعه پیدا می‌کند و بعد از ساخت‌های فراوان این بنا‌ها در کمیسیون مطرح که یا منجر به جریمه و یا تخریب می‌شود.

* چرا از ابتدا و در مرحله کلنگ‌زنی و فونداسیون با این ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز و تعدی به منابع ملی برخورد جدی نمی‌شود
وی ادامه داد: در دو ماه گذشته که برای معارفه دادستان جدید به استان گلستان سفر کرده بودم در بازدید از روستای «زیارت» متوجه تجاوزات زیادی بر حریم جنگل‌ها و ساخت ویلا در این عرصه‌ها شدم که واقعا تاسف‌بار است، در این مسائل باید مسوولان پاسخگو بوده که چرا از ابتدا و در مرحله کلنگ‌زنی و فونداسیون با این ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تجاوز و تعدی به منابع ملی برخورد جدی نمی‌شود.

منتظری با بیان اینکه سخن ما این است چرا از ابتدا شهرداری‌ها به این موارد توجه نکرده و اجازه می‌دهند این بلا که آسیب جدی هم است، انجام شود، گفت: همه مدیران منطقه و مسوولان شهرستان و استان باید دست به دست یکدیگر داده و از حقوق عامه حفاظت کنند و در جایی که نیاز به همکاری دستگاه قضایی باشد این دستگاه نیز وارد میدان شده و با موضوعات برخورد کند.

وی با بیان اینکه به عنوان دادستان مدعی عدم دستگاه اجرایی به وظایف خود هستند، بیان کرد: بنده به عنوان دادستان مدعی هستم که متاسفانه مدیران دستگاه‌های اجرایی به وظایف خود عمل نکرده و حقوق عامه مردم ضایع می‌شود، آنچه مهم است این است که مدیران در وجود خود احساس وظیفه و تکلیف کرده و با صداقت، هم‌افزایی، توکل به خدا و تعامل و همکاری با دستگاه‌های اجرایی از حقوق عامه حفاظت کرده و مشکلات را مرتفع کنند.

دادستان کل کشور ابراز کرد: دادستان‌ها به عنوان مدعی‌العموم باید چشم مردم بوده و شبانه‌روز به مجموعه شهری و اتفاقات نظر کرده تا حقوقی از مردم در حوزه خود ضایع نشود.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که مردم کشور در مقابل شیوع بیماری خود را واکسینه نکردند تا از آسیب‌های جدی مصون بمانند باید مدیران نیز به خود پرداخته و خود را در برابر مدیریت سالم و مسئولیت‌هایی که دارند مصون کرده تا در خدمت‌رسانی به مردم موفق باشند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.123 seconds.